We zijn er weer

Na een lange reis zijn we gisteren aangekomen in Las Vegas. Het voelt toch anders om hier te zijn terwijl er de avond ervoor zo iets afschuwelijks is gebeurt. Mandalay Bay is een hotel waar we zelf ook al twee keer gelogeerd hebben. Ik ken de omgeving en ook het festival terrein.
Toen we gisteren aankwamen op schiphol kwamen de eerste appjes ook al binnen. Of we gezien hadden wat er gebeurt was, en waar wij nu waren. Nu stonden wij gelukkig nog op schiphol, en hebben we nog wel even te gaan voordat we in Las Vegas aan zullen komen. We lezen dat het vliegveld dicht is, en verwachten vertragingen bij onze vlucht naar Las Vegas, en misschien wel een extra nacht in Houston, onze tussenstop. Maar dat was allemaal niet aan de hand. De vluchten gaan op tijd, en verlopen zeer vlot.

We hebben comfortstoelen geboekt voor de langste vlucht. Lekker veel beenruimte.

Helemaal probleemloos verloopt de vlucht niet. Mijn stoel wil niet rechtop blijven staan, en dat moet met opstijgen en landen, dus moet ik tijdens het landen ergens anders gaan zitten. Net terwijl we nu eindelijk een keer over ons huis vliegen. Bij de landing houd ik me stil en blijf gewoon zitten waar ik zit. Tijdens deze vlucht zit naar ons een meneer van Vitakraft (een leverancier van snacks en voeding voor huisdieren) En een meneer die maar niet uitgepraat raakt. Maar het was ook wel gezellig.

Tijdens de vlucht wordt er iemand onwel en wordt er om een arts gevraagd. Na de landing  in Houston staat er een auto van de fire department klaar en zien we dat er een brancard naar het vliegtuig wordt gebracht.

Op Houston is het druk, en duurt het lang voordat we door immigrations waren. Na anderhalf uur hebben we dan alle plichtplegingen weer gehad, en gaan we wat drinken en eten bij de Starbucks.

Hierna wachten we op de vlucht naar Las Vegas. Dat laatste stukje valt altijd niet mee, je bent moe, en weet na al die uren niet meer hoe je zitten moet.

In Las Vegas onze huurauto voor 1 dag opgehaald en door naar het hotel. We zitten in een hotel ver van de strip, dat was al zo gepland.

Ondanks dat je moe bent, en 25 uur bent op geweest is slapen altijd een probleem die eerste nacht. We gaan om half 11 gaan slapen, en als ik wakker wordt ben ik er van overtuigd dat het al ver in de ochtend is. Een blik op de klok leert dan dat het pas half 1 is. En dan begint de ellende. Slapen, wakker worden, op de klok kijken en zien dat het pas een uur later is. Tot kwart voor vier heb ik dit gered, en ga ben ik eruit. In bad gaan zitten, aangekleed en zit nu om vijf uur dit bericht te typen.

Niet veel foto’s gemaakt, en dat zal vandaag niet veel anders zijn.
Straks mogen we onze camper ophalen, en de rest van de dag zullen we bezig zijn met boodschappen, inkopen, inrichten, en relaxen voordat we dan morgen aan onze trip beginnen