De camper halen en naar Valley of Fire

Vanmorgen was ik al weer vroeg wakker. Sowieso al weer een paar keer wakker geweest vannacht. Geen idee of het door de jetlag komt, want ik heb thuis ook wel van die periodes dat ik een paar keer per nacht wakker wordt en dan niet meer kan slapen. Om half 7 gaan we eruit, douchen, aankleden, koffers in pakken en naar beneden om een taxi te nemen naar Roadbear. Ontbijten doen we wel later. Om kwart voor 8 staan we bij Roadbear en we zijn niet eens de eerste. Een ander stel uit Duitsland staat ook al te wachten. En we staan even gezellig te praten over hun en onze plannen. Zij gaan eerst naar Yellowstone. Er staan twee campers op het midden terrein. Een 22 ft en een bus, even zijn we bang om weer een bus mee te krijgen, want het andere stel heeft inderdaad een 22 ft gehuurd. Dan worden we verwelkomd door een medewerkerster van Roadbear, ze komt een beetje gestressed over want ze blijkt plotseling alleen te zijn. Het Duitse stel heeft ook al vaker een camper gehuurd, en we worden tegelijkertijd geholpen. Als al het papierwerk en de verplichte lessen zijn gedaan gaan we naar buiten. Daar worden we door een andere medewerker meegenomen naar de camper. Het is weer een Leprechaun, maar deze keer met een andere indeling. Deze indeling vind ik persoonlijk perfect, en ik hoop dat we deze ook meekrijgen wanneer we volgend jaar met Kevin en Isabella op stap gaan. De zithoek en de bank staan tegenover elkaar. De TV komt deze keer uit een kastje gezakt. En er zit een heuse badkamer in, met toilet en douche. Deze badkamer heeft twee deuren. De ene deur zit aan een soort gangetje en de andere deur in de master bedroom. Verder zijn er twee slide-outs. 1 in de slaapkamer en 1 in het woongedeelte. Wanneer de slide-out in het woongedeelte is uitgeschoven ontstaat er een soort hoekkeuken.

Keuken en gang camper

Keuken en gang

Roadbear camper 31 ft Leprechaun

De camper

Wanneer we de spullen in de camper hebben gezet vertrekken we naar de Walmart die 1 mile verder op ligt. Hier kopen we eerst de twee fietsen, en wat bijbehorende spullen. Als we deze aan de camper willen bevestigen gaat dat niet helemaal naar wens. Daar moeten we nog even iets op verzinnen. Hierna gaan we terug voor de rest van de boodschappen. Op het Amerikaforum vertel ik mensen altijd hier wel twee uur voor uit te trekken, en soms denk ik zelf ook wel eens dat dit overdreven is, maar ook nu blijkt dit echt de minimale tijd. Van te voren maak ik altijd een lijst. Deze lijst staat op mijn mac, en wordt ieder jaar aangevuld met spullen die ook handig zijn om te hebben. Dus ik weet precies wat we hebben willen, maar die Walmarts zijn zó groot, en je weet niet wat waar staat, en je hebt heel veel nodig. Dus zelfs met een lijstje en flink aanpoten heb je je tijd echt wel nodig. Wij waren om kwart voor negen bij de Walmart en reden om 12 uur weg. Ruim drie uur dus! Nog even wat tijd kwijt met de route. We willen via Lake Mead RA naar Valley of Fire. Op de kaart zie ik de route wel, maar geen wegnummer, en dus probeer ik op de nieuw aangeschafte app op mijn Iphone een route in te geven, maar die probeert me steeds op de snelweg te sturen en dat willen we nu juist niet. Dus maar op weg, en dan hopen de juiste weg in te slaan. Even later probeer ik nog een keer de route in te geven in mijn telefoon, door snelwegen uit te zetten, en dan pakt hij wel de juiste route, maar zegt dat we dan meer dan 3 uur onderweg zijn! En dat is pas tot Echo Bay, wij moeten nog verder. Daar wordt ik wat onzeker van. Maar Roadbear geeft ook altijd een Tomtom mee bij zijn campers. Dus die haal ik uit het kastje, en ik krijg dezelfde route die volgens de Tomtom een uur en twaalf minuten duurt. Dat lijkt er meer op. Als snel rijden we Glenn Canyon binnen, en hier kopen we direct onze parkenpas. Deze kost 80 dollar en in alle nationale parken hoef je dan niet meer te betalen. De pas is 13 maanden geldig dus tot eind oktober 2015. Dus ook volgend jaar kunnen we weer van deze kaart gebruik maken.

Lake Mead recreational area

De route langs Lake Mead is prachtig, en we hadden er graag meer tijd voor gehad, maar de campground van Valley of fire is niet reserveerbaar, en het is vrijdag, en ik wil wel heel graag daar op de campground staan. Dus is het zaak om zo vroeg mogelijk daar aanwezig te zijn. Onderweg maak ik weer veel foto's en een aantal filmpjes. Dan rijden we Valley of Fire binnen. Je ziet het direct aan de rode rotsen, daar waar het state park zijn naam aan dankt. Valley of fire is een state park en valt dus niet onder de nationale parkenpas, hier moet apart voor betaald worden. Aangezien we straks op de campground willen staan betaal ik niet bij het hokje waar je zelf geld in een envelop moet stoppen, maar straks op de campground. De toegang van het park zit dan in het sta geld. De camping daar heeft tegenwoordig ook hook-ups met stroom en water, wat erg prettig is, want de zon doet goed haar best vandaag en het is dan rondweg heet vandaag. Er is nog plek op de camping, we zetten de camper neer, stoppen geld in het envelopje en doen dit in een daar voor bestaande paal. We sluiten de camper aan op de electra en zetten de airco aan.

Valley of fire campground

Nadat we even hebben gezeten en wat gedronken ruimen we alle spullen op en geven alles een plekje in de camper. Hierna gaan we even buiten in de schaduw zitten. Direct worden we omgeven door de Chipmunks. Ik heb al snel in de gaten dat zodra je met een zakje knispert ze aan komen rennen. Ik haal binnen mij camera en mijn lange lens, en maak wat foto's van ze. Maar al snel komen ze zo dichtbij dat ik met deze lens niet meer kan scherp stellen. Eentje springt zelfs bij Ko op schoot. Ik denk zomaar dat ze te vaak gevoerd worden door mensen, terwijl dat ten strengste verboden is. Het is wel heel grappig om zo naar ze te kijken. Tegen de avond steken we de BBQ aan, en maak ik een schaal met sla, we dekken de picknik tafel en gaan buiten zitten eten. Wat is dit toch heerlijk! De omgeving is prachtig! de temperatuur zakt naar draagbare waarden, en het enige geluid is het gedempte geluid van de andere gasten. Dit is waar we het ieder jaar weer voor doen. Relaxen, buiten zitten, wildlife om je heen en een prachtige omgeving!

Chipmunk

Valley of fire

Ik wilde morgen vroeg naar de Firewave, maar hoor van onze duitse buren dat je daar beter later kunt zijn ivm schaduwen. Dus dat bewaren we voor volgend jaar. Morgen vertrekken we naar Death Valley, waar we dit jaar een bezoek willen brengen aan Zabriskiepoint en Scotty's castle.