Las Vegas - Day two

Om 11 uur (eigenlijk iets later) komen we bij het Luxor aan. We hebben eerst een heel stuk gelopen vanaf Circus Circus. Maar het is toch wel erg warm. Dus het laatste stuk hebben we met de Deuce (de bus) gedaan. En dan eerst weer even het vocht aanvullen bij één van de Starbucks in het hotel. Daarna nemen we een taxi (jawel luxe hoor) naar de Boot Barn, een eind verder op Las Vegas Boulevard. Kevin koopt een paar laarzen en een bodywarmer en Marja koopt ook een paar laarzen. Dat kost even wat moeite, omdat in haar maat niet zoveel keus is bij de dames-modellen. En de laarzen die ze het mooist vindt kosten (zonder tax) bijna 300 dollar. Dat vindt ze toch wel een beetje te gek. Uiteindelijk worden het een paar iets goedkopere laarzen, maar wel erg mooie. Minder opvallend, maar mooi bewerkt.

Na de Boot-Barn lopen we door de snoeiende hitte naar de Outlet-South en doen ons in de Food-Court tegoed aan wat kip-gerechtjes.

De terugweg naar Circus Circus laten we ons rijden door een taxichauffeur, die wel in de 70 moet zijn. Hij vertelde dat hij inmiddels 53 jaar getrouwd is. Bij de campground aangekomen vragen we hem ons bij de camper af te zetten omdat we een klein presentje voor hem en zijn vrouw hebben. Jawel, we zijn weer een paar klompjes kwijt. De man realiseert zich nu dat Netherlands hetzelfde is als Holland. En hij zegt, vanwege het presentje: maybe i'll get lucky tonight with the wife.

In de middag relaxen we een beetje in en om de camper om tegen de avond met de bus naar Stratosphere te rijden, waar we de toren gaan bekijken. En die malloten die met doodsverachting in zo'n idioot apparaat gaan zitten op zo'n 300 meter, waarin je onder een hoek van ongeveer 45 graden buiten de toren met een aardige snelheid naar het einde van een soort rails wordt gereden. Moet je je voorstellen. En diezelfde lui gaan vervolgens ook nog in die draaimolen die ook buiten de toren ronddraait. De stoeltjes waarin ze zitten hangen dan ook onder een aardige hoek, zodat je constant die 300 m naar beneden kan kijken. Ik krijg al zweet in mijn handen nu ik het opschrijf. Oeps de wijsvinger wordt glibberig.

Las Vegas
Las vegas

Daarna gaan we weer met de bus naar de Forum-shops, waar we - helemaal achterin - bij de Cheesecake Factory nog wat eten.

's-Middags hebben Kevin en Isabella overigens al hun koffers ingepakt natuurlijk. En hoewel ze vroeg op moeten (zes uur met de taxi) heeft vroeg naar bed gaan niet zo'n zin. Ze kunnen de hele vlucht naar huis nog slapen.