New York here we come

De dag begint vroeg, om half vijf gaat de wekker al. Ik ga eerste douchen en aankleden en terwijl ik daarna de honden uit laat en eten geef gaat Ko douchen. Omdat de taxi chauffeur vorig jaar zelfs met behulp van navigatie ons huis niet kon vinden en wij hem dus via de telefoon binnen hebben moeten praten, nemen we dit jaar geen risico en laten ons een kwartier eerder ophalen. Dat was tenminste de afspraak. Als ik om tien over vijf naar buiten kijk staat de taxi al voor de deur. Hmmm dat is wel erg vroeg. De honden moeten de medicatie nog hebben en wij lusten nog wel een bakkie koffie.

De taxi chauffeur zegt ons ook rustig aan te doen omdat hij wel erg vroeg is. Maar ja, echt rustig koffie drinken doe je ook niet als je weet dat er buiten iemand staat te wachten. Dus snel de pillen bij de honden naar binnen gewerkt, de hete koffie naar binnen gegoten en op naar de taxi.

Wanneer ik de deur uitstap vraag ik mezelf nog even af of ik niets vergeten ben? Euhmm ja dus, de opladers van de iPhone en iPad zitten nog naast mijn bed in de oplader. Dus snel naar boven gelopen en deze in mijn tas gestopt.

Op Schiphol aangekomen gaan we eerst bij een zuil onze boarding passen uitprinten. Dat is zo gebeurt. Hierna willen we de koffers afgeven maar dat kan nog niet, dit wordt ons door een vrouwelijke medewerker van United op zeer vriendelijke wijze (not) te verstaan gegeven. Zeker met het verkeerde been uit bed gestapt!

Eenmaal achter de douane koop ik nog wat parfum en nog wat tijdschriften ( twee fotografie bladen en een paar vrouwen blaadjes) zo heb ik wat te lezen onderweg en tijdens het eerste gedeelte van onze reis. Er is straks, verderop tijdens onze reis vast wel iemand die deze bladen na mij nog wil lezen

Het vliegtuig heeft wat vertraging opgelopen en komt een kwartier later aan dan gepland, waardoor wij dus pas een kwartier later in kunnen stappen. We halen koffie en wat te eten bij Starbucks en vermaken ons nog wat op het vliegveld totdat het tijd is voor de security check. Hierna mogen we gaan boarden en om 10.00 uur worden we weggeduwd bij de gate.

Op dit moment vliegen we ergens boven Ierland. En zitten we in de wolken met wat turbulentie. Ik hoop dat het niet erger wordt want ik ben mijn reispilletjes vergeten.

Niet veel later krijgen we onze maaltijden. De keuze is kip met rijst en een champignon sausje of beef. Ik ga voor de kip en Ko voor de beef. Tegelijkertijd maken we kennis met meneer Dan die op de derde stoel zit in onze rij. Hij woont in Indianapolis. Heeft vier zonen en een RV waarmee hij in twee en half jaar al 30.000 mile heeft gereden.

Ik kijk de film Safe Haven, nog niet gezien en het boek op mijn IPad. Verrassend trouwens. De te laat vertrokken tijd wordt onderweg ruimschoots ingehaald en om 11.42 landen we op Newark airport. Binnen een kwartier zijn we dan uit het vliegtuig en door immigrations een super snelle tijd volgens mij, maar zoals gewoonlijk zijn onze koffers weer de vertragende factor. Na een twintig minuten kunnen we ook die van de band halen en gaan we op zoek naar een taxi. Die is snel gevonden, en deze brengt ons ook weer net zo snel naar het hotel. We hebben dit hotel gereserveerd via Hotwire en dus een goede prijs gekregen, de kamer die we hiervoor krijgen is ook prima, een luxe king size suite. Met een apart woongedeelte met Bank en tv,en in het slaapgedeelte een groot kingsize bed en een kingsize tv. Helaas is er geen kamer meer beschikbaar met uitzicht op de skyline van New York. Maar goed, de kamer wordt alleen maar gebruikt om te slapen en wanneer we even naar buiten lopen zien we New York in zijn volle glorie liggen.

New York

Skyline Manhattan

We frissen ons wat op en gaan naar de receptie om kaartjes te halen voor de Ferry naar Manhattan. Hierna lopen we naar de kade en genieten van het uitzicht op de skyline. Als snel komt de ferry welke ons in tien minuten naar de overkant brengt. Het plan is om alvast onze New York passen op te halen. Dus lopen we via 42 th street naar 8th street en zo naar het gebouw van de Grey line. Daar aangekomen blijkt dat als we de passen nu ophalen de tijd ook nu ingaat. Vreemd omdat ik zeker weet dat ik gelezen heb dat de tijd pas ingaat op het moment dat je de pass gebruikt. We kunnen nog wel 25 dollar pp extra betalen en dan zijn ze vandaag ook geldig. Het blijkt dan ook alleen te gaan om de passen voor de hop on hop off bussen. Dit slaan we af. Dan komen we morgen wel terug.

Manhattan

We gaan weer naar buiten en lopen verder. We zijn ons kaartje van New York vergeten en hebben nu geen idee welke kant we waarvoor op moeten lopen. Maar dan staan we toch ineens op time square. Wat een drukte! We zijn moe en de stad overweldigt ons een beetje. De drukte en enorme lawaai! Ik zie een Olive Garden, en heb daar al veel over gelezen en we besluiten daar te gaan eten. Ondanks dat het pas kwart over drie s middags is, is het erg druk binnen. En onze magen denken vast dat het gewoon kwart over negen ‘s avonds is en lusten ook wel wat. Ko neemt de mixed grill en ik ga voor iets met scampi’s, shrimps en crap met ravioli en tagliatelle. Zelfs de salade en het brood vooraf gaan erin als koek en smaken heerlijk. Het eten is ook heerlijk en we delen nog een strawberry cheesecake als dessert.

Ondanks dat ik de hele dag toch geprobeerd heb veel water te drinken heb ik de hele dag al hoofdpijn. Na het nemen van een pijnstiller zakt dat wel wat af, maar komt daarna ook weer terug. We besluiten rustig terug te lopen naar de kade en de Ferry terug naar het hotel te nemen. Bij het hotel aangekomen gaan we nog even rustig op een bankje zitten en zijn we blij dat we een hotel buiten Manhattan hebben. Het is hier heerlijk rustig en het uitzicht is prachtig. Nu de zon begint te zakken wordt het licht op Manhattan ook prachtig. Ik heb alleen mijn compact bij me en maak nog wat foto’s.

New York

Manhattan

We gaan terug naar onze kamer en liggen om zeven uur in bed. We zijn dan ruim twintig uur op en erg moe ook met name door de weinige slaap van de afgelopen week. Op het moment dat ik dit type is het half vier in de ochtend. En ga zo gewoon nog even liggen en kijken of ik nog een uurtje kan slapen zodat we morgen weer fris en fruitig aan onze tweede vakantie dag kunnen beginnen.