Van Gilroy naar Yosemite

Deze dag begint al weer om 6.15 uur. We zijn toch wakker en willen vroeg vertrekken richting Yosemite. We gaan douchen bij de campground, ontbijten en ik spreek Kevin nog even via MSN, spraakzaam als altijd, kan ik er bij hem net aan uit krijgen dat het goed gaat en dat hij weer gaat. Nou ja, hij leeft nog dat is ook belangrijk om te weten.

We rijden eerst nog even langs de Walmart, omdat we gisteren toch nog een aantal dingen vergeten zijn, en omdat mijn tandenborstel zeer waarschijnlijk nog in San Francisco ligt.

Naar Yosemite

Hierna gaan we op weg. We rijden niet echt hard, en later blijkt dat dit ook nog eens brandstof scheelt. We willen via de zuid ingang Yosemite binnen rijden dus gaan richting Oakhurst. Onderweg maken we een koffie stop en een tankstop, en tegen half 1 rijden we Yosemite binnen. We kopen daar direct een National park pass, want we gaan nog meer Nationale parken bezoeken. Door Yosemite heen rijden is al een belevenis op zich. En hoe meer we richting de Valley komen, des te mooier het wordt. Onderweg maken we twee foto stops, een daarvan is bij tunnelview.

North Pines

Om half 3 komen we bij de North pines campground aan. We zien direct al 2 herten over een parkeerplaats lopen, gewoon tussen de auto’s door. We zetten de camper op de campingplaats, drinken eerst wat, vergezeld door een paar eekhoorns, en lopen even later naar de Valley, even overwegen we om de shuttle te nemen, maar we zien dat daar de mensen als sardientjes in een blikje in zitten dus gaan we lopen. Goed voor de conditie en goed voor de lijn. We gaan eerst naar het Visitor centre, om daar een kaart te halen, hierna lopen we naar de lodge, om een plek te reserveren voor de bus naar Glacier point. Morgen willen we hier naar toe en dan terug naar beneden lopen. Hierna kopen we onze eerste souveniers, 2 caps en een magneet voor op de koelkast. Hierna lopen we terug naar de camper. We eten buiten onze avond maaltijd en gaan dan toch maar snel binnen zitten. De voorspelling voor vannacht is -4!!

Kou en drukte

De voorspelling voor morgen is ook niet echt goed, 14 graden en kans op regen, maar goed dat zien we morgen wel.De campground staat trouwens helemaal vol met voornamelijk tent kampeerders. We hebben al een aantal herten zien lopen, en de eekhoorns zijn ook behoorlijk tam

Yosemite is in onze ogen een prachtig park, we vergapen ons aan de hoge rotsen. Wat jammer is, is dat het toch wel erg druk is. Je verwacht een beetje in de natuur te komen, maar je loopt toch wel tussen de mensen massa, misschien dat dit morgen beter is, wanneer we van Glacier point naar beneden lopen.