De voorbereidingen

Op 3 oktober 2012 vertrekken wij voor de vierde keer op rij naar de Verenigde Staten van Amerika. Dit keer starten en eindigen we in Las Vegas. In Las Vegas begint, zoals het er nu uitziet, de reis met ons huwelijk. Hoe en waar precies moeten we nog gaan bedenken. De Camper is in ieder geval al weer geboekt. Wederom hebben dat gedaan via Tiogatours. De camper wordt wederom van Roadbear. Deze camper is ons de afgelopen drie keer prima bevallen, en inmiddels hebben we daarmee probleemloos 15.000 km door de VS gereden. De camper is deze keer wel een slagje groter dan voorheen. Dit omdat er nieuwe campers zijn, en wij de voorkeur hebben voor een camper met slide-out.

Bizarre route

Op 2 januari 2012 hebben we onze vliegtickets geboekt. Dit maal bij connections.be. Nu niet heel hard gaan lachen, maar de heenreis die we af gaan leggen naar Las Vegas is een beetje vreemd! Omdat de prijzen van de vliegtickets maar zo hoog bleven en Connections met een aanbieding kwam, zijn we daar eens gaan kijken. En inderdaad Connections had een aanbieding: 548 euro voor een retourtje Las Vegas. Maar dan moeten we wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol rijden. Dit gedeelte is "verplicht". Ik heb even nagekeken wat dezelfde vlucht kost vanaf Schiphol, en dat is 918 euro, bijna het dubbele dus. Voor dit verschil willen we best wel een treinreisje maken. Dit betekent dat we 's ochtends eerst met de trein naar Schiphol gaan, niet lachen!, en dan met de trein naar Antwerpen rijden. Daar halen we ons geboekte treinticket op en worden we als het goed is ook al ingecheckt. Hierna rijden we met de trein weer terug naar Schiphol om daar onze vlucht te pakken. Extra bizar is dat we zowel naaar Antwerpen maar ook op de terugweg, dus kunnen zwaaien naar ons huis, want daar rijden we dus langs. 2 x dus! Ach soms moet je gewoon een beetje gek doen. Hoe we het precies gaan doen weten we nog niet. Wellicht brengen we eerst de koffers naar Schiphol, we wonen er tenslotte maar 15 minuten vandaan.

We hebben nog wel even nagevraagd of we ook een trein eerder uit Antwerpen mogen nemen. Volgens schema, komen we om 15.00 uur op Schiphol aan met de trein en het vliegtuig vertrekt om 16.50. Deze tijd vinden wij te kort. Eerst gebeld met een dame van Connections. Zij vertelde ons dat het niet kon, een trein eerder. Daarna maar gebeld met de KLM (daar vliegen we dus mee) Deze dame vond ook dat de tijd te kort was, want anderhalf uur voor vertrek sluit de incheck balie, dus met een beetje vertraging redt je het dan niet. Mevrouw van de KLM wist ons te vertellen dat we elke trein vanuit Antwerpen mogen nemen. Dus dat gaan we ook zo doen.

Bij het inloggen op flying blue blijken onze vluchten ook al ingevoerd, en kunnen we zelfs al stoelen vastleggen wat we dan ook maar gelijk doen.

Stratosphere Las Vegas

Het eerste hotel is geboekt. Statosphere Tower in Las Vegas voor de eerste 2 nachten. We betalen hiervoor 88 euro en dat lijkt mij een hele nette prijs. In deze prijs zitten de taxes en resort fee al inbegrepen. Stratosphere ligt wel ver van het drukke gedeelte van de strip. Maar dat vinden we niet zo erg. Deze kant van de strip zijn we nog nooit geweest, en ik wilde altijd al een keer deze toren in vanwege het prachtige uitzicht. Verder ligt dit weer dichter bij Fremont street en ook dit staat nog hoog op ons verlanglijstje en hebben we nog niet bezocht. Dat kunnen we dan mooi onze eerste dag in Amerika doen. Ook niet geheel onbelangrijk… Stratosphere heeft een Starbucks!

Stratosphere-Hotel-Las-Vegas-6

Aan het eind van onze trip nemen we een iets luxer hotel wat ook iets meer centraal ligt, want dan gaan we zoals het er nu uitziet natuurlijk ook nog trouwen.

Mandalay Bay

Ook het hotel voor de laatste 2 nachten is geboekt. En zoals de titel al zegt, het is Mandelay bay geworden. Deze keer dus weer helemaal aan de andere kant van de strip. Ook aan deze kant liggen nog wel wat door ons onbezochte hotels.

We hebben gekozen voor iets meer luxe, en een suite geboekt.