Van Bryce naar Capitol Reef

Vandaag is dag 12 van onze reis en we zijn nog niet eens op de helft. We vertrekken bij Ruby’s Inn, en rijden over highway 12 naar Capitol Reef National park. Highway 12 is een scenic byway, en het is een prachtige route. Met vele wisselende gezichten. We maken verschillende foto stops en drinken koffie bij Kiva Koffeehouse. Het stuk met aan beide kanten afgronden valt eigenlijk best wel mee, we hadden gedacht dat, dat stuk veel langer zou zijn, maar het is maar een klein eindje.

Fruita

We zien onderweg nog een cowboy te paard samen met zijn hond, die misschien wel de koeien van de berg gaat halen, daar we ook hele grote veetrailers zien staan. Dan rijden Capitol Reef binnen. Ook dit park is weer prachtig, we bemachtigen een plekje op de fruita campground waar de herten gewoon over het terrein lopen, en totaal niet onder de indruk zijn van de mensen en hun campers.

Magneet

Nadat we de camper geparkeerd hebben lopen we terug naar het visitor centre, en halen daar onze volgende magneet, en een kaart van het park. Terug bij de camper ga ik even op bed liggen. Of het de vermoeidheid is, of de hoogte waar we steeds op verblijven, ik heb weer wat last van druk op borst en hartkloppingen.

Hoog

Wat we ons nooit gerealiseerd hebben bij het plannen van de reis, is dat we eigenlijk constant in de bergen zitten, en dat ook valley’s op hoogte liggen. De Fruita Campground ligt bijvoorbeeld ook al weer op 1600 meter, en dan zijn we al weer een heel stuk gedaald het laatste stuk op de route.

Freemont river trail

Nadat ik een uurtje gelegen heb, lopen we de Fremont River trail. Het eerste stuk is vlak daarna gaat het redelijk steil omhoog de berg op. Het is een pittige wandeling maar de uitzichten zijn prachtig. Wanneer we weer naar beneden lopen is ook de zon aan het verdwijnen achter de bergen. Eenmaal beneden maken we wederom foto’s van de herten (mule deers) We blijven het bijzonder vinden dat deze beesten is de diverse parken zomaar over de campground lopen.

Volgeboekt

De hoeveelheid sterren aan de hemel is trouwens wederom onwaarschijnlijk, we zien er echt miljarden. Heel bijzonder!

Morgen vertrekken we naar Moab, waar we 3 nachten zullen blijven. Onderweg gaan we eerst nog naar Goblin Valley.

Wat ons opviel is dat bij Zion en Bryce alle hotels volgeboekt zijn. Overal zie je bordjes “No Vacancy”, je zou toch denken dat het in oktober wat rustiger is. We willen dan ook niet weten hoe druk het hier is in de zomer.

Waarschuwing

Verder: In Yosemite moesten we alles aan etenswaar en waar een luchtje aan zit, dus ook deodorant en zo, goed opbergen, omdat anders de beren je auto/camper openbreken om het te pakken. Dat doen we dus keurig netjes: “We hebben geen beer gezien!”

In Zion kregen we dezelfde waarschuwing maar dan voor de eekhoorns, geen ramen oplaten staan, al het voedsel opbergen! “We hebben geen eekhoorn gezien!”

Hier in Capitol reef op Fruita geldt ook zo’n waarschuwing, maar nu voor Racoons. Ik ben bang dat we deze ook niet gaan zien!