Writers block en een ochtendje regen

Elke keer als we een paar dagen voor het inleveren van de camper zitten merk ik, dat het schrijven van het dagverslag wat meer moeite kost. Daar komt bij, dat het gisterochtend flink regende. Dus daar valt so wie so weinig over te vertellen. Behalve dan dat we een luikje open hadden laten staan en ons 2e dekbed aardig nat was geworden.

Gelukkig klaarde het aan het eind van de ochtend weer aardig op.

We hebben eergister trouwens al een wat bijzondere buurvrouw gekregen. Ze is alleen en is voortdurend bezig met stoelen neer te zetten, te herschikken en de boel op te ruimen en dat gaat maar door. Ze bijkt ook een Beatle-fan. Want op haar Bose-boxje hoor ik vooral Beatlenummers.

Maar tegen de avond blijkt waar de stoelen voor dienen. Ze krijgt namelijk bezoek. En als er op een bepaald moment "Happy Birthday" wordt gezongen begrijpen we ook waar ze voor komen.

We veronderstellen, gelet op haar voortdurende gepoets e.d., dat ze een fobie heeft en haar verjaardag bij haar camper en niet bij haar thuis viert, zodat het daar niet rommelig wordt. Maar dat is natuurlijk maar een veronderstelling :).

Gelukkig maken ze het niet laat. Want ze praten best wel hard.

Vanochtend nemen we afscheid van Moss-Landing. Gisteravond hebben we dat alvast gedaan door een rondje over het strand te lopen. Daar hebben we zelfs nog walvissen gezien, die niet eens zover uit de kust voorbij zwemmen. Op de camera zijn ze nog goed te zien.

En wat we ook gezien hebben, zijn kolossale golven. Onwijs en bijna niet te geloven zo hoog als die golven af en toe zijn. En de kracht waarmee ze breken. Vooral aan de andere kant van de haveningang zie je af en toe golven die misschien wel 7, 8 meter hoog zijn. Indrukwekkend.

Er is overigens niemand op ons briefje op de fietsen "for sale" afgekomen. Ja een mevrouw die wat lacherig reageert, alsof het iets bijzonders is dat je fietsen te koop aanbiedt. M.ts.

Dan op weg naar Gilroy, de knofloofstad. Maar een klein stukje vandaag en we rijden maar gelijk door naar de campground. Het shoppen komt later wel.

Als we alle formaliteiten hebben afgerond vraag ik de dame of zij misschien nog een paar fietsen kan gebruiken. Nou dat kan ze. Ze was gister nog bij de Salvation Army langsgeweest en daar moest ze 100 dollar betalen voor een niet eens zo mooie fiets. Dus onze fietsen van nog geen maand oud zou ze wel graag willen hebben. Ook een voor haar moeder.

We brengen de fietsen naar het kantoor en ze wordt helemaal enthousiast. Omdat we daarna zijn gaan shoppen moeten we alleen morgenochtend nog even het geld bij haar ophalen.

Shoppen: de Outlet geeft dat een heel andere dimensie. Deze bestaat uit vier complexen van winkels en daar kun je dus wat uurtjes zoek maken. En dat hebben we ook gedaan. We hebben allebei de nodige dingen gekocht.

Tussendoor wilden we bij In&Out Burger een hapje gaan eten. Nou vergeet het maar. Het was daar vreselijk druk. Dus daar hadden we geen zin in Verderop zijn we toen in een all-you-can-eat saladbar, met soep en een drankje gaan halen. Veel gezonder en waarschijnlijk ook een stuk goedkoper. Opmerkelijk dus, dat het hier erg rustig is.

Daarna nog even door. En dan op naar het avondeten. Applebees zal te druk zijn. Als we zien hoeveel auto's er nog op de vier parkeerterreinen staan, echt onvoorstelbaar wat een drukte. Er zijn zelfs winkels waar je in de rij moet wachten tot je naar binnen mag. Bizar gewoonweg.

Dus gaan we naar het winkelcentrum in de buurt van de campground en daar zien we een restaurant dat niet tot de groet ketens hoort. Het heet Famous Dave's legendary pit bbq.

Een geweldig restaurant. Een man, misschien wel Dave zelf, maakt nog een praatje met ons. En als hij hoort dat we uit Nederland komen haalt hij een flesje homemade barbequesaus voor ons.

Inmiddels is het donker geworden en na een kort bezoek aan Barnes en Noble gaan we terug naar de campground voor onze voorlaatste nacht in ons huisje op wielen voor een maand.

Daar snel de kabel aangesloten om het eind van de wedstrijd te zien en mee te maken, dat Bumgartner een first ever shut-out gooit in de Worldseries. En de Giants winnen de 5e wedstrijd van 7 en staan nu met 3-2 in wedstrijden voor.

Overmorgen de 6e en misschien laatste wedstrijd als ze die ook winnen.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar een wat kleiner park dichter bij Hayward, waar ook nog wild zit. Dus misschien pakken we dat ook nog even mee op die laatste dag.